Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Zabýváme se vývojem a úpravou řídicích jednotek pro automobily.

Navrhujeme a testujeme komplexní mikropočítačové řídicí systémy.

Máme k dispozici model miniaturní vodní elektrárny.

Laboratoř EB016 je vybavena modelem moderní dopravní linky.

Laboratoře jsou vybaveny moderní laboratorní a meřicí technikou.

Studenti v oboru Automobilové elektronické systémy se setkají s moderní měřicí technikou.

Diagnostika a testování vozidel je prováděna přímo v moderní laboratoři v budově FEI.

Mobilní platforma pro vývoj studentských aplikací autonomního elektromobilu.

Zabýváme se diagnostikou závad moderních řídicích jednotek automobilů.

Jak jsme vznikli...

Katedra aplikované elektroniky historicky navazuje na tradici Katedry elektrických strojů a pohonů, která byla založena 1.4.1977 jako jedna ze tří kateder rozdělením původní katedry Elektrotechniky. Po reorganizaci Katedry elektrických strojů a pohonů vznikla v roce 1987 Katedra elektroniky a elektrických pohonů. Založení katedry vyplynulo z odezvy na rostoucí úlohu elektroniky, mikroelektroniky, výkonové elektroniky a informatiky v průmyslu, na kterou VŠB – TU Ostrava reagovala zahájením studia oborů Inženýrská informatika a Měření a regulační technika. Tehdejší Katedra elektroniky a elektrických pohonů zajišťovala výuku předmětů s elektronickým zaměřením v oborech silnoproudé i slaboproudé elektrotechniky.

Garantujeme...

Katedra aplikované elektroniky garantuje výuku v bakalářských a navazujících magisterských studijních programech Aplikovaná elektronika a Automobilové elektronické systémy a v doktorském studijním programu Elektrotechnika. V rámci garantovaných studijních programů pro oblast aplikované elektroniky probíhá výuka v předmětech zaměřených na analogovou techniku, výkonovou elektroniku, elektrické regulované pohony a mikroprocesorovou techniku. Pro oblast automobilové elektroniky jsou to předměty se zaměřením na modelování a simulace automobilových systémů, senzorických systémů, automobilové elektroniky a diagnostiky. Při studiu se taktéž uplatňuje projektově orientovaná výuka.

Zkoumáme...

Zabýváme se modernizací a optimalizací elektronických zařízení v oblasti průmyslové elektroniky a elektrických pohonů, vývojem a realizací nových řídicích metod elektrických regulovaných pohonů, vývojem a realizací moderních výkonových polovodičových měničů, využitím nových principů spínání a optimalizací řídicích algoritmů moderních topologií výkonových měničů, optimalizací řízení a zvyšování kvality elektrické energie s využitím polovodičových měničů, návrhem a dimenzováním polovodičových měničů pro systémy akumulace elektrické energie a výzkumem a vývojem v oboru automobilové elektroniky a diagnostiky vozidel.