Soutěžní tříčlenné týmy postupně řešily úkoly z oblasti programování, robotiky a elektroniky. Týmy byly rozděleny podle věku do tří kategorií. Mladší žáci základních škol sestavovali programy ve Scratchi, pracovali s robotickými stavebnicemi LEGO WeDo2, Mindstorm EV3 a Spike, stavěli elektrické obvody s BOFFIN a programovali vláčky INTELLINO. Starší žáci se kromě Scratchi věnovali také Arduinu, stavěli roboty a bludiště z LEGO sad a učili se pájet a osazovat součástky. Středoškoláci v rámci soutěže programovali v jazycích C# a Python, zapojovali obvody s Arduinem, soutěžili v robotických úlohách a měřili elektrické veličiny.
„Snažíme se u žáků a studentů zvýšit zájem o technické obory. O prázdninách pořádáme letní školy a během celého roku také kroužky pro děti už od šesti let, kde se věnujeme kybernetice, programování nebo robotice. Účastníci našich kroužků se pak zapojují do prestižních soutěží, včetně mezinárodních, na nichž často slaví úspěchy,“ připomněl Zdeněk Macháček z Katedry kybernetiky a biomedicínského inženýrství na Fakultě elektrotechniky a informatiky.
VŠB – Technická univerzita Ostrava se mladým talentům věnuje dlouhodobě v rámci JUNIOR UNIVERZITY, která umožňuje prohloubení zájmů o technické vzdělávání žákům základních škol i středoškolským studentům.